הדגל מתבייש בנו

– עו"ד אהוד פלג –

בכל שנה בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל דגל המדינה מורד לחצי התורן בהצדעה ללוחמינו שנפלו על הגנת המדינה. בערב יום העצמאות מורם הדגל שוב אל ראש התורן. ספק אם השנה היה הדגל, לו נשאל, מסכים לחזור לראש התורן. דגל ישראל מתבייש בנו השנה.

תופעות הזרות לחלוטין לתכלית הקרבתם של החיילים שנפלו במערכות ישראל פשו בקרבנו וקנו אחיזה גם בקרב שועי הארץ. מלאה הארץ חמס, שחיתות, חמדנות וגזל, המבזים את קורבן הנופלים. הם מכתימים את הדגל הכחול לבן, האמור לסמל את מדינת אור לגויים. לא לתורה הזאת כיוון האומר "כי מציון תצא תורה"; לא למען מדינה כזאת נפלו הלוחמים.

דוד בן גוריון אמר שנה לפני מותו לנכדו "מדינת ישראל טרם קמה" וקבע, כי מה שיקבע את גורלה הוא מעשי נכדיהם של מייסדי המדינה. האם עוד יש לנו תקווה להקים כאן מדינה מתוקנת?

יצחק שדה, מייסד הפלמ"ח, יצא בשעתו בקריאתו המפורסמת "נוער שמע!", שבה דחק בנוער להשליך את עצמו על כפות המאזניים של חיינו, כמשקל נגד לתככי המסחר והפוליטיקה. גורל המערכות הצבאיות היה תמיד תלוי בצעירים, הם היו ועודם "מגש הכסף" שעליו הוקמה ומתקיימת המדינה. יצחק שדה הציב לפני הנוער משימה נוספת ואמר להם: דמותה של המדינה שרצינו להקים פה, אם לא תעוצב על ידיכם, תיקבע על ידי האנשים המככבים בכל יום בכותרות המבשרות על השחיתות התורנית.

שדה ייסד את הפלמ"ח – פלוגות המחץ של ההגנה – להגנה על ארץ ישראל מפני סכנה חיצונית. היום הציווי הוא להקים פלמ"ח למאבק בשחיתות ובחוסר ההגינות. ראשי
התיבות, כאז כן היום, משדרים תביעה אחת, שהיא בנפשנו: פועלים למען מדינה וחברה.

רגע לאחר יום הזיכרון ויום העצמאות מופנית לנוער הישראלי קריאה חדשה-ישנה: "נוער שמע! השב את דגל ישראל לראש התורן!".

עו"ד פלג הוא דור שני לפלמ"ח