סקר שבוצע לקראת תקופת החגים מצא כי רשתות "שופרסל דיל" היא רשת השיווק שבה דיווחי הלקוחות הרבים ביותר בדבר חוסר הגינות. בשיחה עמו האשים הערב (שלישי) מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, "הגישה הערכית שמאפיינת את חיי המסחר בארץ היא 'מסחר ללא מוסר".

הסקר בוצע בקרב למעלה מ-1,100 קונים שהתבקשו לדרג את הרשתות על פי חוסר ההגינות שנתקלו בו. מהממצאים עולה כי אחרי "שופרסל דיל" שבה נרשמו 60 אחוזי תלונות מבין הלקוחות ניצבת רשת "רמי לוי" עם 58 אחוזי תלונות, בעקבותיה רשת "מגה בעיר" עם 48 אחוזים ולבסוף רשת "יינון ביתן" עם 47 אחוזי תלונות בלבד.

מהסקר עולה כי שישה מכל עשרה צרכנים דיווח כי נחשף לחוסר הגינות ברשתות המזון – זינוק של עשרה אחוזים לעומת שנה שעברה. בין המקרים הנפוצים: 69 אחוזים שדיווחו כי אינם מקבלים תמורה הולמת למחיר, 67 אחוזים שטענו כי ההנחה המוצגת במדף משתנה בקופה ו-64 שהעידו על קושי בהשוואת מחירים.

מרשת "שופרסל" נמסר בתגובה כי הנתונים אינם תואמים את סקרי הלקוחות שלה, בעוד שברשת "מגה" מסרו כי ילמדו את הממצאים וכי נושאים אלו הם מערכיה החשובים של הרשת. עוד בתגובה בירכה רשת "יינון ביתן" על התוצאות. יתר הרשתות טרם מסרו תגובה.